Jak spolupráce probíhá
Nebojte, ghostwriting je zcela bezbolestný a především - funguje přesně tak, aby to vyhovovalo vám.
Kickoff meeting - kam jdeme a jak se tam dostaneme?
První setkání je především o vás - probereme, co chcete ghostwritingem dosáhnout, ke komu mluvit, jak jste zvyklí pracovat, jaká témata vás zajímají a o čem chcete mluvit. Popovídáme si i o tom, kde je vaše komfortní zóna, co se týče témat (chcete mluvit i o své rodině? popisovat svůj den?) a vizuálů. I když vždy doporučuji používat fotografie a selfíčka, pokud se na to cítíte, není to nutné. Hlavní je, abyste se vy vy cítili dobře.
V této fázi se také zeptám na tonalitu - jak chcete působit a jakým tónem chcete mluvit? Další možností je také rozšiřování vaší sítě o kontakty. Zde si stačí nadefinovat, co mají splňovat, a můžeme klikat. Akviziční zprávy? Další možnost, zejména pokud je vaším cílem generovat leady.
Výstup z komfortní zóny se může odehrávat po etapách.
O čem budeme psát
Během úvodního setkání se vás také zeptám na materiály a podklady, o firmě a o vás. Může jít o prezentace, portfolio produktů, vaše marketingová a businessová strategie, vaše přednášky nebo webináře. Často mě v této fázi odkážete na svůj marketing, se kterým si už poradíme a dáme dohromady obecné materiály. Jsou to většinou case study, informace o produktech, službách, technologiích, seznam konferencí, kterých se budete účastnit atd.
Tyto materiály tvoří základ pro náš publikační kalendář. Jeho důležitější částí jsou ale osobní témata - vše, co mi můžete říct jen vy. Vhled do vašeho oboru, názory, tipy a triky pro všechny, kdo aspirují na vaše místo, příběhy.
Publikační kalendář je základ. Potřebujeme totiž vědět, od čeho se budeme odchylovat :)

Pravidelná spolupráce
Týdenní briefing
Máme jasno, o čem chceme mluvit, jak, ke komu, mám k dispozici obecné materiály. Každý týden (nebo ob dva týdny) si zavoláme nebo se sejdeme a sladíme se na plánu na další týdny a zároveň si připravíme témata na nadcházející období. Nemusíte si nic připravovat, na vše se zeptám. Často se ale stává, že klienti postupně začínají přinášet vlastní nápady, které si poznamenávají během týdne.
Raději se vyjadřujete písmem než slovem? Žádný problém, místo callu můžete jednoduše sepsat, o čem chcete mluvit, a texty společně zeditujeme.
Editace a schvalování
Připravené posty, které jsem vytvořila na základě našich callů nebo z vašich poznámek, budete mít nasdílené k feedbacku, komentářům nebo schválení. Frekvence připomínek a přepisování postů se časem snižuje.
Publikování a komentování
Když je vše schválené, můžeme začít publikovat. Pokud mi dáte přístup ke svému Linkedinu, postarám se i o toto, stejně jako o komentování vaším jménem. Časté je i situace, kdy si klient nechá jen připravit posty a o samotnou publikaci se postará sám.
Rozšiřování sítě a akvizice
Mít skvělé příspěvky, které si nikdo nečte? Kromě toho, že se vaše síť rozšiřuje organicky, je vhodné si přidávat relavantní kontakty. Pokud je vaším cílem generovat leady, můžete posílat akviziční zprávy potenciálním klientům nebo partnerům.
Stanovení cílů a reporting
Můžete chtít budovat svůj brand, rozšiřovat svou síť, získávat leady. Všechny vaše cíle a výkon vašeho profilu sledujeme v jednoduché tabulce.
Když už vás nemám co učit
Pokud vám společné vytváření příspěvků a práce na vašem Linkedinu vyhovuje, není důvod přestávat. S některými klienty a jejich marketingem se od začátku domluvíme, že cílem je předat moje knowhow, ukázat osvědčené postupy a triky, pomoci s generováním nápadů a výukou kreativního psaní..